На допомогу учням

                 Українська мова 
                                       Тлумачний словник української мови
                                                           Письмо букв
                                                           Правильно зєднуй букви

Тема "Звуки і букви, склад, наголос":
                                       Тема " Речення "


Природознавство
Готуємося до міжнародного конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика
Петро Яцик

4 КЛАС
Перший тренувальний варіант
1.Написати твір-міркування на тему : «Для чого я ходжу до школи.».
2.Запишіть слова в алфавітному порядку, поставте наголос.
Документ, колесо, чарівний, шофер, випадок, кропива, фартух, чотирнадцять, черговий.
3.Розберіть слова за будовою, запишіть до них споріднені.
Річечка - , батьки - .
4.За допомогою префіксів і суфіксів утворіть нові слова від поданих. 
Берег, колосся, віра, рік, ліс.
5.До кожного з поданих слів доберіть спільнокореневий іменник, прикметник, і дієслово. Запиши їх.
Зима - . Дружба - . Мороз - .
Другий тренувальний варіант
1. Описати свою улюблену пору року.
2. Підібрати дієслова з переносним значенням до слів:
зима, струмок, сонце, небо.
3. Поставити іменники в орудному відмінку однини.
Стіна, земля, груша, межа, лілія, троянда, любов, доля, господиня, радість.
4. Вставити пропущені букви, поставити наголос.
Пр…зидент , ол…нь, буз…на, ц…глина, кр…сляр, л…дачий, мізин…ць, гр….бок, д…сятий, в…падковий, д…ревце, гард…роб, с…лянин, гв…нтівка, ап…тит, б…тон, в…лос…пед, гор…зонт, д…ректор, кор…дор.

Третій тренувальний варіант
  1. Написати твір-мініатюру на тему “Зимова казка” за поданим початком (6-8 речень).
    Жила-була в лісі ялинка…

  2. Розбери слова за будовою, добери до них споріднені:
    озимина -
    опеньок -

  3. У кожному рядку підкресли зайве слово:
    а) малюнок, мальований, малятко, маляр;
    б) сільниця, сільський, сіль, солоний;
    в) чайка, чайнка, чай, чаювання;
    г) дубок, дубовий, дублер, дубняк;
    д) дощик, задощило, дощовий, дощатий.

  4. З поданих слів склади і запиши речення, підкресли головні члени речення. Над кожним словом познач частину мови.
    Поле, у, долині, при, прозорий, б’ється, джерельце.

  5. Перевір текст, виправ помилки і запиши його правильно. Добери заголовок.
    Коли вранці сходить солнце, снігові замети рожеві. це сонце забарвлує їх свойім проміням. Вилечаве сонце підіймаєцця надземлею, а сніх стає сліпучо-білим.

  6. Запиши в алфавiтному порядку поданi слова, вставляючи пропущенi букви.
    Т...л…фон, д...ржава,, т...л....грама, iнж...нер, ш...ренга, ок...ан.

  7. Пiдiбратн кiлька слiв до поданої моделi.
    ПГ ПГП (П — приголосний, Г — голосний)

  8. Запиши словосполучення, поставивши iменники в родовому вiдмiнку множини.
    Багато (вишня),
    кiлька (прiзвище),
    чимало (заповiдъ),
    багато (соловей).

  9. За допомогою префiксiв i суфiксiв утворiть новi слова вiд поданих.
    Клей, колосся, Мороз, мрiя.

  10. Запиши речення, пiдкресли головнi та другоряднi члени.
    Свiжий снiг срiблом сяяв пiд блакитним наметом неба.

  11. Скласти художній опис.
    «Хмуриться зимовий ранок».

  12. Усний тур
    Уяви себе птахом, опиши свої почуття.

  13. Перепиши, устав пропущені літери. Допиши 3-4 речення, щоб утворився текст. Добери до тексту заголовок і запиши його перед текстом.
    Жовтий л..сточок на тонкій гілочці виглядав з-за дер..ва, як лев..ячий хвостик, і саме дер..во скидалося на лева, що заріс золотавою гривою. ...

  14. Запиши слова за алфавітом, постав наголос.
    Вірші, дециметр, чарівний, цемент, центнер, довести, читання, український.

  15. До висловів з лівої колонки добери антоніми з правої. Запиши їх парами.
    Хоч голки збирай
    Жити своїм розумом
    За тридев’ять земель
    Рукою подати
    Жити чужим розумом
    Хоч око виколи

  16. Добери по два синоніми до поданих слів. З одним із синонімічних рядів склади та запиши речення.
    Хоробрий – ...
    Говорити – ...
    Сміятися – …



Правила читання книжок

Правила поведінки під час перерви

Електронні версії підручників для 4 класу

Коментарі